Przysmaki dentystyczne dla psów

Zęby psa znajdują się na początku układu pokarmowego. Ich zadaniem jest wstępne rozdrobnienie pokarmu, co ułatwia jego trawienie. Od zdrowych zębów zależy również zdrowie całego organizmu psa, gdyż bakterie mogą dostać się do krwiobiegu w przypadku chorób przyzębia. Gdy czujesz nieprzyjemny zapach z pyszczka swojego psa, to znak, że czas zrobić mu przegląd jamy ustnej i zadbać o higienę zębów. Jak zrobić to prawidłowo? Po jakie przysmaki dentystyczne dla psów warto sięgnąć? Przeczytasz w naszym artykule.

Higiena jamy ustnej psa – na co zwrócić uwagę?

Infekcje jamy ustnej u psów dotyczą zarówno przyzębia, jak i samych zębów. Zazwyczaj problemy wywołują bakterie, które żywią się resztkami pokarmu, który osadził się na zębach. W ten sposób w ciągu 6-12. godzin po spożyciu posiłku tworzy się płytka nazębna. U psów, które nie mają czyszczonych zębów, dochodzi do mineralizacji płytki nazębnej i w ten sposób powstaje trudny do usunięcia kamień. Bakterie rozwijające się na zębach, pomiędzy zębami i na styku z dziąsłami wywołują nieprzyjemny oddech z pyska psa. Gdy bakterie zaczną penetrować w głąb dziąseł, dochodzi do zapalenia tkanek. U psów z chorymi dziąsłami może dojść do paradontozy i próchnicy.

Niestety chore zęby to problem, który ma wpływ na cały organizm, ponieważ bakterie wraz ze śliną oraz krwią mogą dostać się do innych organów wewnętrznych, powodując zaburzenia pracy serca, wątroby czy nerek.

Na infekcje w obrębie jamy ustnej narażone są wszystkie psy – w szczególności natomiast te, które jedzą karmy o wysokiej zawartości węglowodanów oraz psy ras małych i miniaturowych, które mają mocno zsunięte zęby w swoich małych szczękach.

By uniknąć problemów dentystycznych u psów zalecane są kontrolne przeglądy jamy ustnej raz w tygodniu oraz szczotkowanie zębów przynajmniej 3 razy w tygodniu.

Profilaktyka przeciw tworzeniu się płytki nazębnej to także stosowanie odpowiedniej diety:

• Pamiętaj o zapewnieniu psu nieograniczonego dostępu do czystej wody.
  • Dodaj do diety gryzaki dentystyczne Josera Denties, które wspierają czyszczenie zębów.

Przysmaki w diecie psa

Psy ze swoją naturalną skłonnością do gryzienia wręcz przepadają za przysmakami. Jednocześnie, przysmaki mogą być formą pokarmu, który pomaga umacniać więź z człowiekiem, np. w czasie treningu posłuszeństwa bądź psich sportów.

Klasyczne przysmaki dla psów mogą zawierać dużą ilość zbóż oraz zwiększającego smakowitość tłuszczu. Podawanie wysokokalorycznych przekąsek może zatem przyczynić się do powstania u psa nadwagi bądź otyłości. Wysoka zawartość węglowodanów ma również wpływ na rozwój bakterii w jamie ustnej psa.

Wprowadzając przekąski do diety psa, warto zatem wybierać produkty, które są bezzbożowe oraz z obniżoną zawartością tłuszczu. Ponadto należy pamiętać, by podawane przekąski stanowiły maksymalnie 10-15% dziennego zapotrzebowania psa na kalorie. Podaną w przekąskach ilość kalorii należy odliczyć od regularnego posiłku, zmniejszając go.

A co, gdyby przekąski nie tylko nie zawierały zbóż, miały obniżoną zawartość tłuszczu, ale pomagały utrzymywać zdrowie jamy ustnej psa? Josera Denties spełniają te założenia i sprawiają, że czyszczenie zębów stanie się ulubionym zajęciem psa.

Przeczytaj też: Jakie przysmaki dla psa?

Przysmaki dentystyczne Denties od Josera

Przysmaki dentystyczne dla psów Josera Denties zostały skomponowane w taki sposób, by maksymalnie wspierać zdrowie zębów psa. Regularne podawanie przekąsek wspiera redukcję płytki nazębnej, umożliwia psom realizację potrzeby gryzienia, co dodatkowo poprawia ich samopoczucie.

Specjalny kształt gwiazdki, który zastosowano w przekąskach Josera Denties, masuje dziąsła, wspiera ścieranie płytki nazębnej oraz stymuluje psa do żucia, co zmienia kwasowość śliny i zmniejsza ilość bakterii w jamie ustnej psa.

Niska zawartość tłuszczu zmniejsza ryzyko nadwagi. Brak dodatku cukru to brak pożywki dla bakterii, które bytują w jamie ustnej psa. Bezzbożowa receptura ogranicza ponadto ryzyko wystąpienia reakcji alergicznych u Twojego pupila. Dodatek celulozy, dzięki jej składowi, wspomaga codzienne czyszczenie zębów psa.

Przysmaki Josera Denties dostępne są w trzech wariantach smakowych:

Przed podaniem psu przekąsek Josera Denties pamiętaj o ich prawidłowym dawkowaniu:

• małe psy o wadze 10 kg – 0,5 szt / dzień
  • średnie psy o wadze 25 kg – 1,5 szt / dzień
  • duże psy o wadze 35 kg – 2 szt / dzień

Sprawdź także: Zdrowe i bezpieczne przysmaki dla szczeniaków

Sklep Zoologiczny KrakVet.pl

Sprawdź ofertę przysmaków dentystycznych dla psów Josera Denties