Dobra, mam niewiele czasu, bo niestety obowiązki wzywają, ale:
Student/ka udzielający porad lekarsko-weterynaryjnych tego typu w razie gdyby psu się zeszło odpowiada nie tylko w ten sposób, że może być wywalony ze studiów, ale także może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej.
To nie jest zmiana suchej karmy czy jakiś 'lekki' problem tylko coś co się tyczy życia tego zwierzaka. Nie mam prawa udzielać takich porad, pomijając fakt, że takiej porady nawet lekarz za bardzo nie udzieli nie widząc rany na żywo. A jesli rana jak mówi autorka tematu rzeczywście nadaje się do szycia to żaden lekarz nie zszyje jej przez internet...
Mam też bardzo dużą rezerwę do własnej wiedzy i jestem bardzo daleka od ukazywania swojej wyższości i nieomylności. Nie mam takiej potrzeby.
A teraz abstrahując ode mnie bo chyba nie o to tu chodzi, powiedziałam, że jestem studentką w kontekście tego, że mnie to obchodzi i się tym przejmuje, bo wiem czym to grozi a nie dla chęci pokazania że jestem wspaniale wykształcona, bo tak nie jest.
Jeśli rana jest od 'jakiegoś czasu' i jak wspomina autorka jest z nią coraz gorzej to tym bardziej czas gra tu dużą rolę. Jeśli rana nadaje się do szycia to trzeba to zrobić błyskawicznie i żadne przemywanie czymkolwiek nie pomoże jeśli to nie zostanie zrobione.
Być może mnie poniosło, być może zareagowałam za ostro. Ale ile można słuchać i oglądać takie przypadki? Nie tak dawno bo parę dni temu miałam podobną sytuację wśród dalekiej rodziny - szczeniak nie jadł, suka wycieńczona, prawdopodobnie pokleszczówka u obu. Mówiłam - pojedźcie do lekarza, pies musi dostać leki. I co? I trup. Bo też był weekend, komu by się chciało jechać 30 km...
Naprawdę, takie sytuacje gdzie chodzi o szczenię nie mogą być bagatelizowane, bo młode zwierzę znacznie szybciej słabnie, u takiego zwierzaka, stale wylizywanego przez matkę nawet mała ranka potrafi stać się problemem, nie mówiąc już o rozległej ranie w miejscu takim jak pachwina!