Porażenie krtani

Dyskusje o chorobach, ich leczeniu, oraz profilaktyce.

Moderatorzy:Robert A., Jarek

Weciarz
Posty:2
Rejestracja:19 stycznia 2008, 00:06

19 stycznia 2008, 00:35

Witam!
Jestem uczennicą technikum weterynaryjnego i mam prośbę.Czy ktoś mógłby mi przybliżyć przyczynę,patogenezę,objawy oraz leczenie porażenia krtani u zwierząt??

Z góry dziękuję
Awatar użytkownika
Jarek
Lekarz weterynarii
Posty:13055
Rejestracja:29 września 2004, 14:43
Kontakt:

21 stycznia 2008, 21:54

oj chyba masz zadanie domowe więc musisz wykazać trochę inwencji i poszperać w czytelni , nie podam Ci na talerzu. Najczęściej jest to tło neurologiczne wrodzone rzadziej nabyte( urazy, choroby zakaźne, niedoczynność tarczycy). Wrodzone sa to różnego stopnia neuropatie i polineuropatie najczęściej nerwu powrotnego. Objawia się zaburzeniami w oddychaniu ( świsty) , dużymi zaburzeniami w połykaniu, dysfonią lub afonią. Rasy narażone na wrodzone porażenie krtani to bouvier, malamut, husky i buterier . Objawy występują do 6 miesiaca. Lecznie głównie przyczynowe, objawowe i laryngoplastyka. Więcej poszperaj w czytelni.
Weciarz
Posty:2
Rejestracja:19 stycznia 2008, 00:06

25 stycznia 2008, 20:17

Dziękuje bardzo już sobie poradziłam.
Niestety w czytelniach nie było tego co by mnie satysfakcjonowało...
Ale zadanie zrobione...
kaskagaska

05 kwietnia 2015, 21:42

Witam serdecznie,