SUK - czy da się to wyleczyć?
-
Pytanie jak w tytule postu. Mam 5-letniego kota z nadwagą (7kg). Lekarz weterynarii po usg stwierdził u niego piasek w pęcherzu moczowym. Dwa razy miał zatkane przewody moczowe, raz był cewnikowany pod narkozą. Kilka razy krew w moczu- oczywiście antybiotyki. Czy to już będzie się mu tak powtarzać do końca życia? Wciąż zaglądam do kuwety, sprawdzam czy się wysiusiał i jaki kolor. Karmię go Arionem gdyż nie stać mnie na drogą karmę weterynaryjną. Tylko od czasu do czasu dostaje Royal Urinary. Kupuję Arion ponieważ ma w opisie że obniża poziom ph moczu i jest ekonomiczny co przy 6 kotach ma duże znaczenie. Czytałam jednak, że na schorzenia pęcherza moczowego bardzo dobra jest żurawina. Postanowiłam wypróbować i zaczęłam podawać ją w postaci kapsułek kotu. 1 kapsułkę co drugi dzień mieszam z karmą puszkową. Co o tym myślicie?
Nie jestem lekarzem, tylko położną, ale moim zdaniem dieta jest bardzo ważna. O właściwościach żurawiny możesz poczytac np. tutaj:
http://vitalia.pl/index.php/mid/3/fid/2 ... /offsetk/0
zwróć uwage szczególnie na przeciwwskazania i lepiej skonsultuj to z lekarzem.
Jesli chodzi o karme, to wcale nie musi być RC Urinary. Sa też inne tańsze karmy weterynaryjne, o podobnych własciwościach.
http://vitalia.pl/index.php/mid/3/fid/2 ... /offsetk/0
zwróć uwage szczególnie na przeciwwskazania i lepiej skonsultuj to z lekarzem.
Jesli chodzi o karme, to wcale nie musi być RC Urinary. Sa też inne tańsze karmy weterynaryjne, o podobnych własciwościach.
o diecie zawsze należy decydować po otrzymaniu wyników moczu a dobrze byłoby gdyby także krwi. Leczenie na podstawie koloru moczu i stwierdzenia kryształów na podstawie usg to może zakończyć się niepowodzeniem
-