Do Pana Jarka " akcja kleszcze "

Dyskusje o pielęgnacji psów.

Moderatorzy:Robert A., Jarek

sero2004

14 sierpnia 2010, 10:25

Witam serdecznie

Mam taka prośbę do Pana o rade w sprawie wyboru jakiegoś skutecznego preparatu przeciwko kleszczom bo kompletnie nie wiem na jaki się zdecydować . Posiadam buldoga francuskiego ma 14 tyg . Jest to mój pierwszy pies wiec w temacie kleszczy jestem " zielony "

Bardzo proszę o rade

Pozdrawiam !!!
April

16 sierpnia 2010, 22:07

dobre są preparaty fiprex czy frontline( oba takie samo maja działanie i składnik aktywny, ale fiprex jest tańszy) masz pipety z ilością środka odpowiednią do wagi psa, zakrapiasz i wystarczają na 1 miesiąc(chociaż sama nie wiem, bo w 3 tygodniu dzialania fiprexu któregos razu znalazłaam na psie "napompowanego " kleszcza). sa też rózne obroże, spraye, do nabycia u lekarza wet. albo z sklepie zoologicznym(te tansze ale ja przyznam szczerze, nigdy nie stosowalam)
Awatar użytkownika
jolantat

23 sierpnia 2010, 21:15

Na rynku jest sporo różnych preparatów i co na jednego psa działa dla innego może nie być tak skuteczne. Ja dotychczas używałam na przemian Frontine i Fiprex i muszę przyznać, że mój piesio czasem złapał kleszcza, co prawda zdechł i zrobił się suchy jednak to dla mnie nie było zadowalające bo wolałabym, aby to świństwo wogóle nie bytowało na moim psiaku i nie stwarzało zagrożenia. Teraz stosuje inny środek o nazwie Ektopar z którego jestem bardzo zadowolona, od tej pory nie mamy problemu z kleszczami bo nawet się nie wczepiają, przyznam że wiedziałam o tym preparacie dużo wcześniej, ale myślałam co może być za taką cenę ( 14 zł u weta w internecie 8 zł na psa o masie powyżej 15 kg ) Ten preparat poradziła mi znajoma która ze swoimi psami chodzi często do lasu. Warto zatem wypróbować rózne środki, wybrać to co będzie skuteczne i nie sugerować się ceną tak jak ja.
Awatar użytkownika
Jarek
Lekarz weterynarii
Kontakt:

04 września 2010, 20:55