czy obcinać włosy na łapkach?

Dyskusje o pielęgnacji psów.

Moderatorzy:Robert A., Jarek

dragula

18 sierpnia 2008, 18:18

Witam! Jestem tu nowa i trochę "zielona" jeśli chodzi o pielęgnację psów. Mam goldenka i chciałabym wiedzieć, czy tym psom należy obcinać lub skracać włoski porastające łapki (konkretnie chodzi o stopy). Te włoski są bardzo długie i znacznie wystają ponad poduszeczki - czy to może psu przeszkadzać? Może to głupie pytanie ale moja goldenka tak mnie już zawojowała, że chciałabym jej "nieba przychylić'. Dziękuję i pozdrawiam!
Hikari

19 sierpnia 2008, 21:15

Gdy miałam nowofunlanda, nigdy nie obcinałam mu włosów między poduszeczkami... obcinałam za to "skarpetki", żeby nie nosił tyle brudu :D Więc chyba nie ma takiej potrzeby...
Awatar użytkownika
Jarek
Lekarz weterynarii
Kontakt:

20 sierpnia 2008, 09:04

jeśli ma jakieś kłopoty z łapami to tak , a jeśli nie to nie usuwaj ich one też stanowia pewną ochronę łap.
Awatar użytkownika
Ania_Ś
Kontakt:

23 sierpnia 2008, 21:37

Ja bym obcięła zwłaszcza na zimę.
basia_pando

23 sierpnia 2008, 22:39

Mojemu tollerowi skracam włoski na łapkach i wystające spomiędzy opuszek palców. W okresie zimowym bardzo często do włosków przyklejają się grudki śniegu co powoduje zranienia. Wycinając je zapobiegamy w jakimś stopniu tym nieprzyjemnym konsekwencjom dobrej zabawy psiaka na śniegu.
Awatar użytkownika
ela.66

05 września 2008, 15:15