Obcinanie pazurów
Ja też próbuję obcinaać Pysi pazurki podczas kiedy śpi. Czasami się udaje, a czasami niekoniecznie. Wtedy wkładam jej szeleczki, zapinam smycz i idziemy do weta na pedicure
Sorki, że pytam, ale jestem początkującą Kociarą. Czy obcinanie pazurów jest w koniecznością, czy może stosuje się je w określonych okolicznościach. Kupiłam swojej Lucy drapak, ale nie jest w ogóle nim zainteresowana i ostrzy pazury na wszystkich meblach i dywanach. Właśnie zastanawiałam się nad ich obcinaniem samodzielnie. Bardzo proszę o uświadomienie nowicjuszki, ile tych pazurków trzeba obcinać, coby kota nie uszkodzić i czy niweluje to kłopoty z ostrzeniem pazurków gdzie popadnie?ATA pisze:Drodzy Kociarze Jak sobie radzicie z obcinaniem pazurów u swoich futerek? Szczególnie chodzi mi o posiadaczy dużych, temperamentnych kotów, nie znoszących zabiegów pielęgnacyjnych. Zaznaczam, że jestem zmuszona ciąć pazurki w pojedynkę, a kot nie ma zwyczaju spać w miejscach łatwo dostępnych - zazwyczaj jest to szafa albo tył wersalki. Dlatego obcinanie przez sen odpada.... Ciekawe jak to robią weci ?8)