W marcu jest kolejna edycja akcji sterylizacyjnej. Chciałam z niej skorzystać bo u mojego weta taki zabieg kosztowałby mnie za jedną moją sukę 500 zł. Nigdy nie podawałam żadnego mojego futrzaka takim zabiegom i nie mam doświadczenia. Na co powinnam zwrócić uwagę w wyborze weta biorącego w akcji? W jakim odstępie kastrować? W razie powikłań na co być gotową? Robić EKG?
Wiem, że muszę je poddać temu, ale strasznie się boję że coś im się stanie i... kaput.
kastracja
-
morfologia, biochemia i dokładnie osłuchanie serducha przed badaniem. Szukaj takiego weta, który przeprowadza sterylizację przez malutkie nacięcie specjalnym hakiem (krótszy okres rekonwalescencji), nie pamiętam dokładnie jak ta metoda się nazywa na pewno znajdziesz w googlach. Moja suka zamiast szwów na zewnątrz miała takie jakby zszywki - wyciągane trwało minutę. Także pytaj o metody przeprowadzania. O sposób narkozy - najbezpieczniejsza jest wziewna. Trzeba kupić takie specjalne ubranka, kołnierze to już przeżytek. O EKG chyba powinien zadecydować lekarz, ale jak Cię stać to czemu nie:) odstęp od czego? Po zabiegu, trzeba pojawiać się w lecznicy na podane antybiotyków no i po tygodniu na ściągnięcie szwów.
edit: metoda nazywa się metodą małego cięcia.
edit: metoda nazywa się metodą małego cięcia.
chodzi mi o odstęp między kastracją Neyi i Sheny. Nie chciałabym dwóch na raz, tylko w jakimś odstępie by zapewnić należytą opiekę. Gdzie dostać takie ubranka, ile kosztują? Szwów nie ma rozpuszczalnych?
Matko kochana jak ja się boję, chyba będę okupować lecznice...
Matko kochana jak ja się boję, chyba będę okupować lecznice...
-